Snogbox

Startade dagen med att sova alldeles för länge och nästan inte hinna tvätta allt jag behövde. Blev klar ganska precis innan nästa person skulle börja. Lyckades även glömma av att sätta igång fläkten i torkrummet, så jag fick ändå hänga upp allt när jag kom hem. 
 
Och sen hade jag tänkt åka till systemet i god tid innan kvällens påskkalas, men insåg att det blev lite tight med tid så jag ringde mamma och bad henne ta en sväng dit istället. Hon hann inte heller, men hittade en låda vin i kylen så det löste sig ändå. 
 
Satte mig ner en liten stund och skulle bara kolla Facebook en snabbis, och då läste jag att David Tennant och Billie Piper kommer tillbaka till Doctor Who i november när serien firar 50 år med ett specialavsnitt! Så härligt! Ryktena har funnits hur länge som helst, men igår gjorde BBC det officiellt. 
 
Kalaset var bra. Vi startade med vin på altanen (så himla gött att sitta ute i solen utan jacka!), fortsatte med månadens åtta Trisslotter som inte gav mer än 150 kronor (så vi får vänta ett litet tag med att boka NY-resan...), och sen åt vi massor av mat. Som vanligt. Och massor av efterrätt och godis, som vanligt. Det blev dock ingen promenad till påskbrasan, för den tändes aldrig. Troligtvis för att det var för torrt. Ingen sörjde. Vi spelade Icomania istället. Och när hälften hade åkt hem spelade vi Master of Music i typ tjugo minuter innan vi tröttnade, och då gick jag och mamma hem också. 
 
Skönt att komma hem före tio. Speciellt som det fanns ett alldeles färskt Doctor Who för mig att leta upp. Och det var ett bra avsnitt! Jag gillade det. Jag gillar Clara jättemycket redan. Känns bra inför de kommande... sju(?) veckorna. :)
 
 
Dagbok, Doctor Who, Mat, Resa, TV | #Blogg100, Billie Piper, David Tennant, Doctor Who, Icomania, Påsk, Triss | |
Upp