Vad ska jag göra med mitt liv?

I natt vaknade jag av ett gäng jättekraftiga smällar. Inga fjantiga småsmällare, utan starkare grejer. Läskigt. Somnade om igen ganska snabbt dock. Idag hörde jag att polisen hade varit i närheten strax efteråt, så förhoppningsvis fick de tag i puckona som smällde. 
 
Gick upp ganska sent idag. Gjorde ett par mackor, startade datorn, och började översätta gårdagens avsnitt av Doctor Who. Gick ganska snabbt och lätt idag, men när jag tittade på avsnittet tillsammans med kusin och hans föräldrar hittade jag tre fel jag hade gjort. Det är nog bäst jag fixar dem nu kanske, innan jag glömmer av vad de var... 
 
Vi såg även på En helkväll med Jonas Gardell. Jonas är alltid fantastisk. Verkligen. Men det var lite för mycket sång- och musiknummer tycker jag. Han trollbinder bäst när han står rätt upp och ner och pratar. 
 
Och så drack vi lite vin och åt mycket mat. Som vanligt.
 
---
 
Ibland får jag lite ångest och svindel och prestationsångest när folk försöker övertala mig att börja plugga. Oftast är det mitt gamla vanliga kassa självförtroende som säger "Nej, nej, nej. Det är ingen idé att du försöker för du kan ju ingenting ändå. Du har ju ett jobb nu, om du börjar plugga och lämnar ditt jobb kommer du aldrig få ett nytt." Och ibland är det bara total vilsenhet, för jag vet verkligen inte vad jag vill göra. 
 
Filmvetenskap var dagens förslag. Visst, det låter ju bra. Men... vad innebär det? Ska jag bara läsa om film? Vad ger det? Eller ska jag satsa på nåt mer praktiskt, och faktiskt utbilda mig för att jobba med att göra film? Och vilken djungel det skulle vara, att ta reda på vilken inriktning jag skulle söka mig till då. 
 
Alltså... Jag vet att de säger att pengar inte kan köpa lycka, men hade jag haft några miljoner kunde jag ju liksom testa lite olika utbildningar riskfritt. Ja ja. Jag ska i alla fall göra högskoleprovet på lördag. Och hoppas att jag inte gör sämre ifrån mig än sist. 
Dagbok, Doctor Who, Film, Funderingar, TV | #Blogg100, Doctor Who, Högskoleprovet, Jonas Gardell | |
#1 - - Ulrika:

Har svårt att tro att du kan få ett dåligt resultat på det.. vad hade du sist?

Svar: Det var inte ett dåligt resultat egentligen, men en försämring jämfört med första gången. 2009(?) fick jag 1,7 (som jag var jättenöjd med) och förra året 1,5 och hälften fel på mattefrågorna.
Josefin

Upp