Revisiting old friends.

Jag vet inte riktigt varifrån idén kom, men den här veckan började jag återigen lyssna på min favoritbokserie - The Dark Tower. Tror att det här är fjärde gången, och det är så himla härligt att vara tillbaka i äventyret. Jag har faktiskt lättare att somna när jag lyssnar på böckerna än när jag har igång min sovlista på Spotify. Så det är ju tur att jag äntligen (efter bara sisådär tre år med iPhone) upptäckt att man kan ställa in en sleep-timer på telefonen, så inte boken/musiken är igång hela natten. 
 
Idag lyssnade jag färdigt på första boken, och när jag går och lägger mig lite senare ikväll så startar jag bok nummer två som är mycket, mycket bättre. Och har en mycket bättre uppläsare än den första. Jag längtar! 
 
Vi hade Trissdag på jobbet igår. Försökte sälja så mycket lotter som möjligt, och tävlade mot varandra. Hela förmiddagen frågade jag nästan varenda kund om de kanske ville köpa en lott, och sedan var min sociala energi totalt tömd så efter lunch orkade jag bara fråga ett par stycken då och då. The curse of the introvert, typ. Kom i alla fall tvåa i vår interna tävling, och känner mig fantastiskt nöjd med det. :) 
 
Åkte ner till Varberg helt oplanerat på kvällen fast jag hade jobbat till efter åtta, drack ett par glas vin och lyssnade på musik. Kvällen fick ett lite för tidigt slut, men när jag satte mig på bussen på väg hemåt kände jag att det var jätteskönt, för jag var supertrött. Blev åksjuk också så det var en dålig bussresa. 
 
Vaknade och kände mig nästan bakfull i morse, men var egentligen bara trött. Satt i soffan och såg på How I met your mother på Netflix fram till sex typ. Har sett hela serien innan, men tycker den är mysig och lagom att se på när man inte orkar engagera sig så mycket. Plus att Jason Segel är bäst
 
Tog en promenad och handlade lite mat, och sen gick det givetvis inget på TV, så det blev Netflix-zappande igen. Valde till slut Beetle Juice, som jag inte sett på flera år. Så bra! Tim Burton före Johnny Depp is the shit. 
 
Nu ser jag på Black Books, och blev glatt överraskad när Martin Freeman dök upp som läkare i första avsnittet. Jag tror nog bestämt att det var Dr. John Watsons första jobb... :P
 
Ett avsnitt till får det bli, och sen är det dags för sömn och Midworld och Lobstrosities. Längtar tills Eddie Dean gör entré en liten bit in i bok två, och nästan ännu mer till bok fyra och backstoryn med världens bäste Cuthbert. Underbara, underbara Dark Tower! 
 
 
Nackdelen med att lyssna på böckerna istället för att läsa dem är att man inte får se de fantastiska illustrationerna av Michael Whelan. Tur att internet finns då. 
Böcker etc., Dagbok, Film, Jobb | Beetle Juice, Black Books, How I met your mother, Jason Segel, Martin Freeman, Netflix, Stephen King, The Dark Tower, Tim Burton | |
Upp