Fantastisk usel vecka det här.

Den började bra! Verkligen. Med ett jättebra Breaking Bad - det näst sista. Och, ja. Det var väl det som var bra. Kände mig lite krasslig, och kanske lite bakbakfull efter lördagens äventyr (...), men inget att hänga upp sig på. Fick veta att jag skulle vara hästvakt onsdag kväll och torsdag morgon. Halvkul, men överkomligt. 
 
Tisdagen kände jag mig sämre, så jag tog det lite lugnt på jobbet. 
 
I onsdags började jag känna mig riktigt kass. Men jag var ju inte den enda som var dålig, och om jag gick hem tidigare skulle ju mina uppgifter hamna på nån annan. Kunde i alla fall gå en stund innan jag egentligen skulle sluta, med dåligt samvete... Och när jag tog in hästarna på kvällen kände jag mig hemskt ynklig. På vägen hem fick jag ett telefonsamtal, då jag fick reda på att farfar var sämre, och pappa och farbröderna skulle börja vaka. 
 
På torsdagmorgonen kände jag mig riktigt pigg, bara lite tjock i halsen. Gick upp tidigt, gick till stallet och matade, släppte ut, och mockade. Gick hem igen och duschade, och hann precis lagom till jobbet. Och ungefär då kom febern och allt sånt mysigt ikapp mig för dagen. Kämpade mig ändå igenom mina timmar i kassan, och fick skäll av en kompis för att jag var på jobbet. "Kommer du hit imorgon får du stryk." Med kärlek. Så jag lovade att sjukanmäla mig. Klockan fyra kom min förbokade ersättare, och jag gjorde mig klar att åka på kalas - för lillebror fyllde år! God mat, bra sällskap, god dessert, jag och Nova spelade Alfons. Sen var jag helt slut. 
 
I fredags levde jag på tabletter. Och mat också, men mest tabletter. Alvedon, Ipren, Bisolvon, Zyx. Och Nasin. Nån gång mitt på dagen fick jag ett sms av pappa, han skrev "Ring mig..." och jag visste precis vad det gällde. Så jag samlade mig en minut eller så, och sen ringde jag och fick höra att "det var klart" och farfar var borta. Febrig, sorgsen, lättad. Största ansträngningen på hela dagen var när jag skalade potatis och kokade upp, och efter det var jag helt slut. 
 
Igår. Då var det lördag. Orkade gå till soprummet och tvättstugan, och diska. Resten av dagen var det filt, soffa, och tofflor. Och te och godis och mitt älskade Netflix. 
 
Idag har jag tvättat. När jag skulle hämta min sista laddning i maskinen så var golvet översvämmat. Försökte torka upp vattnet med en kass mopp, och råkade ta sönder mopphinken. Ställde tillbaka den och låtsades som det inte var jag. Så om någon frågar så var den sån när jag kom dit... Har i alla fall känt mig lite bättre idag. Ingen feber och inget halsont. Bara den där härliga hostan, och en rinnande näsa. 
 
Som grädden på det satans moset så lyckades jag maxa min surfvolym för den här månaden nu ikväll, så det blir jättebesvärligt för mig att se SISTA Breaking Bad imorgon. 
 
:(
 
Så. Det här var ett riktigt dåligt inlägg. För jag har haft en riktigt dålig vecka. 
Dagbok | |
#1 - - Linda:

Å, beklagar sorgen. Även om tiden är inne så är det jobbigt ändå :(

Snart kommer bättre dagar, utan sjukdom och elände :)

Upp