Regn och Glee.

Idag tog jag årets kanske mest omysiga promenad, till och från stallet i det äckliga regnvädret. Mina s.k. regnkläder var inte alls speciellt vattentäta, så efter sammanlagt ca. 4 kilometers promenad och tjugo minuters fodervakt i hagen var jag totalt genomblöt när jag kom hem. Skorna var så smutsiga och blöta så jag tog med dem in i duschen och spolade rent dem. Funderade på om jag skulle bädda med ren halm i boxarna och låta hästarna stå inne under dagen, men jag fick knappt komma nära dem så jag antog att de trivdes i hagen. Och sen blev det ju fint väder. 

Hann ganska precis tvätta, äta pannkakor, och se på senaste Breaking Bad (more on that later) innan Loke slutade skolan. Han såg lite LOST och jag hängde tvätt, bytte kläder, sminkade mig (vilket nu för tiden är helt begränsat till mascara och lite ögonbrynsvax - undrar om jag glömt hur man sminkar sig eller om jag egentligen aldrig vetat hur man gör...?), och sen gick vi till busshållplatsen. 

Kungsmässan idag: Buffé på Rice Market, skor på Stadium, ett par filmer på Rocks (som om jag kunde shoppa utan att köpa film... Dessutom har jag ju Bluray-spelare nu, så jag får ju bygga på min samling med lite BD-filmer.). Lite annat också, men jag köpte faktiskt inget annat. 

Vi tog lite nachos på Lill-Amandas också, innan vi åkte hem. Jag orkade typ fem. Fortfarande mätt. 
Hemma möttes vi av mamma som missuppfattat tiden, så hon följde med in en stund så Loke hann se klart LOST-avsnittet innan han åkte hem. 

Nu ikväll har jag sett på Glee. Och chattat och sms:at arton gånger mer än vanligt, ungefär. 

---

Breaking Bad alltså. Det är så sjukt bra nu. Avsnittet idag var så fantastiskt spännande, sorgligt, jobbigt, snyggt. Vet inte ens om jag kan skriva något mer än så, för jag vill inte spoila en enda detalj. Ville egentligen ha en av replikerna som titel till det här inlägget, men bara det skulle förstöra så mycket. Jag säger som tomaten som gick över vägen; come on, catch up! Och vi är så nära slutet nu. Två avsnitt kvar. Om två veckor är det slut. Får samma känslor som när sista säsongen av LOST sändes. Jag kommer sakna det så himla mycket, och jag vill inte att det ska vara slut, men samtidigt önskar jag bara att det var över nu... 

Läste i alla fall någonstans (antagligen på reddit) att Aaron Pauls favorit-"Bitch" uttalades i det här avsnittet, och när jag hörde ordet förstod jag precis varför. Solklart. 

God natt. 
Dagbok, Häst, TV | Aaron Paul, Breaking Bad, Glee, Kungsbacka, Kungsmässan, LOST | |
Upp