I am fire. I am death.

Ganska bra dag, till och från. Trots tröttheten jag samlat på mig den här veckan så var jag på riktigt bra humör nästan hela dagen. Mina linser skavde lite dock, så jag såg nog gråtfärdig ut då och då. På väg hem från jobbet började hela kroppen göra ont av trötthet. Ingen matlagning idag heller. Tog ett gäng knäckemackor och en kopp te, tog ur mina linser, och tittade på Desolation of Smaug. Äntligen. 
 
Det var nästan som att se på två olika filmer. I fightscenerna med alverna och orcerna var cgi:n så dålig att Legolas stundtals såg ut att vara lika flexibel som en Barbiedocka. Samtidigt var effekterna och animationerna i Smaugs scener övertygande verkliga. Konstigt. Men tur att det inte var tvärtom, för det är ju Smaug som gör filmen. Och Legolas och allt han för med sig förstör filmen. 
 
Snart sovdags nu. Ska försöka sova ut nu. Och sen lång dag på jobbet imorgon igen. 
 
God natt. 
#Blogg100, Dagbok, Film | #Blogg100, The Desolation of Smaug, The Hobbit | |
#1 - - Linda:

Haha! Jag förstår verkligen inte ditt agg mot Legolas!

Svar: Men Orlando Bloom är ju så dålig! Plus att han har läskiga ögon i den här filmen, plus att han inte ens var med i boken så hela hans storyline är påhittad BARA för att de ska kunna trycka in en fånig kärlekstriangel. :(
Se, jag blir upprörd bara av att tänka på det... :P
Josefin

#2 - - Mamma:

Du skriver så bra...börja skriv recensioner på riktigt!!!

Svar: Näe, jag är nog ganska nöjd med att ha det såhär. :)
Josefin

Upp