Smink och laxar.

Jag hade massor av tid i förmiddags. Snoozade, duschade, kollade senaste (och kanske sista) Community, och hade ändå drygt en timme på mig att bli klar efter det. Tänkte: "Jag ska nog sminka mig ordentligt idag, när jag har så gott om tid!" Det låg ett bb cream-varuprov från The Body Shop i hyllan, så jag testade. Det såg bra ut! ...tills jag tittade närmre och insåg att jag inte alls gillade det. Om jag råkade peta mig i ansiktet blev det brunt och läskigt för det torkade konstigt. Tvättade bort det igen. Rotade fram min primer, foundation, och rouge som jag köpte i höstas och har använt två gånger, och applicerade det precis som säljtjejen hade visat. Det såg okej ut men ju mer jag tittade i spegeln, desto mer ogillade jag det. Jag blev gul och blek och det såg liksom bara onaturligt ut. Tvättade bort allting igen. Näe, jag tror jag fortsätter med bara mascara, eyeliner, och ögonbrynsvax, även om jag blir lite röd och flammig. 
 
Nån gång i framtiden kanske jag hittar rätt produkter och rätt färger, men tills dess är jag hellre rödflammig än onaturlig. 
 
Hur som helst. Åkte till Varberg och mötte Linda med flera, och for vidare mot Laxbutiken i Heberg. Egentligen hade vi tänkt äta påskbuffé, men den var fullsatt för tillfället (eller hela dagen, visade det sig när personalen tillfrågades), så vi åt i restaurangen istället. Alltså... lax. Det är så gott, va. Vi åt oss mätta, och tryckte i oss varsin pannacotta. Också gott. 
 
På vägen tillbaka blev det lite sightseeing utanför Falkenberg och Tvååker... nästan. Sen tog jag tåget till Kungsbacka, och gick en sväng på Kungsmässan. Handlade inget spännande, men fyndade som vanligt jättebilligt på The Body Shop.
 
När jag nästan var hemma hittade jag en konstig fågel i ett träd... En fluffig fågel med fyra ben och svans. Mjau. 
 
 
Och sen var dagen liksom redan slut, trots att det var långfredag. Kollade lite Doctor Who, och nu är det väl sent och sovdags och sånt. Det brukar ju vara det. 
 
God natt. 
#Blogg100, Dagbok, Doctor Who, Mat, TV | Community, Doctor Who, Kungsbacka, Kungsmässan, Laxbutiken, The Body Shop | |
#1 - - Tjatmoster:

Den måste ha ramlat av någons kvast!!

Svar: Alldeles säkert! :)
Josefin

#2 - - Linda:

Jag hade älskat att slippa foundation och skit! Min hy är så kass att jag använder mängder och ser aldrig naturlig ut. Det suger, men alternativet är att aldrig gå utanför lägenheten...

Svar: Jag vet inte om jag har sett dig helt osminkad nån gång? Kanske i stallet? Så jag kan inte uttala mig om din hy, men du ser ju i alla fall inte onaturlig ut när du sminkar dig. Du vet ju hur man gör och vilka färger du ska ha... :)
Josefin

Upp