Vilken dag!

Startade lugnt med en smoothie, och behövde bara springa lite lätt till bussen för att hinna i tid. Där möttes jag av en obekymrad chaufför som talade om att bussen var trasig och inte skulle gå. "Kommer det någon ersättningsbuss?" "Haha! Näe, det kan jag verkligen inte tro!" svarade han med ett flin. Tack, Västtrafik. Man känner sig verkligen som en värdefull kund i en sådan situation.

Turligt nog hade en av mina tänkta medpassagerare bilen på parkeringen, så hon frågade om jag och en annan tjej ville åka med. Det gjorde vi förstås jättegärna, och på nästa hållplats plockade hon upp två personer till. Så himla snällt. Och en aning obekvämt, med fem (nästan) främlingar i en bil sådär. Vi kom fram i god tid i alla fall.

Tog en sväng i Kungsbackas utkanter med kameran i högsta hugg, men eftersom jag är lika rostig som värmepannan (?) här nedanför blev bilderna varken många eller bra.

 
 Rostig och fantasilös. Så kan det gå. 
 
Gick till Tullen för lite lunch och värme. Jag åt en sån där mystisk pastarätt som man får ibland, när man tänker "Det där är alldeles för lite mat, jag kommer aldrig bli mätt," men sen kan man äta hur länge som helst utan att tallriken blir tom. 
 
Fyndade kakor och jordgubbar på Hemköp, och passade på att snabbhandla lite vin och cider på Systemet. Sen tog jag mina klinkande påsar och åkte hemåt.
 
Men så ringde Carro när bussen just passerade Åsaskolan, så jag gick av tidigare och klinkade hem till henne. Vi åt kakor. Och godis. Och gnällde över hur illa vi mådde efter alla kakor och allt godis. Blev bjuden hem till familjen P på middag - beer can chicken med potatis, grönsaker, sås, och millionaire bacon. SÅ GOTT. Kollade Desolation of Smaug (för det var ju så längesedan jag såg den...) och tweetade det jag ogillade med filmen för att inte förstöra för de andra. 
 
Och sen åkte jag hem och sen blev det nu. 
#Blogg100, Dagbok, Film | #Blogg100, Kungsbacka, The Desolation of Smaug, The Hobbit, Västtrafik | |
#1 - - Moster :

Åh tänk ändå att jag såg hela filmen?! Jag är mållös och förvånad samt imponerad av mig själv.:)

Svar: Ja, ni gjorde en stark insats båda två igår, riktigt imponerande! :)
Josefin

#2 - - Igen:

Glömde ju skriva att bilderna var fina!

Svar: Tack! :)
Josefin

Upp