Danny Pink

Idag har jag så många olika saker att skriva om, så jag vet inte riktigt var jag ska starta..?! Det får bli hyfsat kronologisk ordning, till att börja med. 
 
I fredags var jag ledig. Underbart! Åkte in till Göteborg, och letade mig fram (vilket var ganska lätt för vagnen stannade typ precis utanför) till Lisas nyöppnade salong Hairlek i Majorna. Lisa är en grön frisör (fast inte bokstavligt talat för det vore ju jättekonstigt) så om man gillar ekologiskt och giftfritt bör man definitivt åka dit. :) Dessutom är hon jätteduktig på lockigt hår, och fixade till min frisyr precis så som jag har försökt förklara för andra frisörer att jag vill ha den men aldrig riktigt lyckats. Yay! Jag lämnade Majorna med massor av lockar, och lite nya hårprodukter.
 
..och mitt hår älskar dem. :)
 
Gick självklart till SF-bokhandeln, och velade som vanligt innan jag bestämde mig. Den här gången blev det lite presenter och något så nödvändigt som Doctor Who-yatzy, med Who-ondingar på tärningarna och skak-koppen (som säkert har ett namn) är en TARDIS! :D Den glömde jag dock ta kort på när jag dokumenterade min shoppingrunda, så det blir ingen bild. Men ni vet ju hur en TARDIS ser ut. Glömde även fota toppen jag köpte på Monki, men den var lite festlig med händer och röda naglar på. Och den kostade hundra kronor. Rea är bra. 
 
På Body Shop kunde man som medlem köpa två duschkrämer för 120:- och jag hade en bonuscheck på en hundring (det verkar jag ha ungefär varje gång jag handlar där... konstigt) så denna väldoftande duo kostade mig endast tjugo kronor. Win! 
 
 
Efter att ha spanat på en klänning på Indiska i ett par veckor bestämde jag mig för att äntligen prova den, fast jag egentligen inte gillar blått. Eller, jag gillade inte blått men nu får jag associationer till en viss telefonkiosk som är blå. Den gjorde sig inte riktigt på bild, klänningen, men den har ett mönster. 
 
 
För ovanlighetens skull köpte jag inga väskor, men däremot blev det två plånböcker.
 
 
Med fåglar och blommor.
 
 
Och sen hade jag så mycket i kassarna så jag fick träningsvärk i armen dagen efter. 
 
Jobbade i helgen och allt var ganska precis som vanligt.
 
Igår kväll såg jag Fright Night med Colin Farrell och David Tennant. Helt okej vampyrskräckkomedi. Småläskig och ganska rolig, och Tennant hade tighta skinnbyxor. 
 
Idag startade jag dagen med höhämtning, och efter det åt jag en stor räkmacka med majonnäs, på vitt bröd. Så himla, himla gott! Fast inte alls vad jag borde äta. Jag har varit en dålig pulverbantare de senaste dagarna... Men jag har inte tagit något ur mitt ständigt växande godisförråd i alla fall, det sparar jag till en lördag om knappt tre veckor. :)
 
Tog ett bad när jag kom hem, såg de sista Modern Family-avsnitten som finns på Netflix, och sen har jag kollat på Being Human resten av dagen. A day well spent, med andra ord. :)
 
Två goda nyheter: 
 
Blogg100 startar igen den förste mars, för tredje gången. För mig blir det andra gången, och det känns så himla roligt! Tänkte på det senast idag, att det vore skoj med en runda till. Det var ju ett konstigt sammanträffande, kanske man kan tycka. Men det var det inte, för förra omgången bloggade jag vansinnigt mycket om Being Human under Blogg100, så Mitchell och George fick mina tankar att vandra till förra våren. 
 
Danny Pink! En kollega till Clara i nästa säsong av Doctor Who, och förhoppningsvis (troligtvis) en companion. Än så länge vet vi ingenting om honom mer än att han jobbar på Coal Hill School. Men namnet! Danny Pink. Det passar så bra. Jag gillar honom redan. 
 
Det är nog ganska snart augusti, eller hur...?
 
Dagbok, Doctor Who, Film, TV | #Blogg100, Aidan Turner, Being Human, Danny Pink, David Tennant, Doctor Who, Fright Night, Guardians of the Galaxy, Karen Gillan, Modern Family, Samuel Anderson | |
#1 - - Linda:

Haha, vad kul! Jag blev visad trailern igår. Vad tror du? Jag känner att man måste se den iaf :)
& håret verkade jättefint!!

Svar: Jag gillar trailern jättemycket! Tror den kan bli en hit, och jag ska utan tvekan se den när den kommer på bio. :) Chris Pratts karaktär verkar störtskön.

Tack! :)
Josefin

Upp