Lika bra att sätta igång.

Blogg100 börjar på lördag, men jag tror jag tjuvstartar lite. Alltså minst ett blogginlägg om dagen i 102 dagar... inga problem! 
 
Egentligen hade jag tänkt kolla på Thor: The Dark World på mitt rum ikväll, för jag fick filmen idag och det kändes så himla mysigt! Men så kom jag på att jag såklart inte har bluray-spelare i datorn. :( Jag bloggar väl lite istället. 
 
Jag kan skryta med att jag är 9546:e bäst i Sverige på Quizkampen! Det ser såhär imponerande ut:
 
 
Det är väl visserligen ganska lätt att klättra på stegen nu när vi är så få som quizkampar, men det känns ändå fint att vara fyrsiffrig, äntligen. Såna saker funderar jag på. 
 
Idag har min hjärna varit alldeles bananas, och spelat massor av knasig musik för mig. Det bästa exemplet på detta är nog Five - Keep on Movin'.  Den har jag nog inte hört på nästan femton år. Voxpop, Frida, OKEJ. Åh, ljuva millenieskifteskultur. End credits-musiken till Dexter har också spelats i mitt huvud, och House of the Rising Sun likaså. 
 
Jag har nästan träningsvärk i tungan efter att ha sagt "Du har 10% rabatt på ett köp, vill du använda det nu eller spara det? Det gäller till och med söndag." ungefär fyra miljoner gånger i kassan. 
 
Det var nog allt jag kunde skrapa ihop idag. Tack och hej, leverpastej.
#Blogg100, Dagbok, Film, Jobb | #Blogg100, Dexter, Quizkampen, The Dark World, Thor | |
Upp