Enjoy the silence

Ännu en fantastiskt varm och fin dag! :) 
 
Blev upphämtad av 3/4 av familjen P för färd mot Göteborg, där vi skulle se på Geek Pride-paraden. På vägen in till stan stannade vi på Netto och jag förundrades över deras mycket ologiska varuplacering. Det såg ut som att nya varor placerades ut på första bästa tomma plats, oavsett hur långt bort den platsen var från liknande varor. 
 
Vi anlände vid Poseidon en liten stund innan paraden skulle gå, och jag kände med en gång att det var stor skillnad mot förra året. Mycket färre deltagare, och inte ens i närheten av lika många utklädda. Hann inte/glömde ta med min kamera, så några bra bilder blev det ju inte heller. Fångade i alla fall Kaptenerna Sparrow och Haddock här mitt i folkmassan. 
 
 
Många morgonrockar och handdukar, också. 
 
Efter att ha följt paraden en stund tog vi en liten runda inne på Lagerhaus, följt av sen lunch på Donken, och ett besök i en minneslund på den största kyrkogården jag sett. Fint. 
 
Mötte upp tre till på Lilla Tavernan och tryckte i oss alldeles för mycket lagom mycket grekisk mat i solen på en väldigt smal uteservering. 
 
Hemåt, lite fika med mormor med fler, och slutligen promenad till vallokalen så vi fick röstat i sista stund. 
 
Nu är jag helt slut efter två dagar med mycket värme och sol. Försöker hänga med i svt:s valvaka och får ont i magen av hur mycket hat som röstats fram i många delar av Europa. 
#Blogg100, Dagbok | #Blogg100, Geek Pride Day, Science Fiction Bokhandeln | |
#1 - - Mamma:

Efter en fantastisk dag, går jag och lägger mej med sorg i hjärtat...hur kan det bli så här?

Svar: Det är fruktansvärt. Förstår inte hur lätt en del människor glömmer.
Josefin

Upp