May the fourth be with you

Idag är det fjärde maj igen, alltså internationella (och nästan säkert inofficiella) Star Wars-dagen, och då är det enda rätta att se på Star Wars. Jag såg ju första häromdagen, och började kolla The Empire Strikes Back igår utan en tanke på datum. Somnade dock efter halva, så jag tänkte att det passar ju perfekt att se andra halvan nu före jobbet. :) Kanske hinner se Return of the Jedi ikväll efter jobb och spring.
 
 
Igår var det fest! Vi hängde hos Carro och drack alkohol i några timmar. Jag och Johanna gjorde vår efterlängtade Nutelladrink som jag gav det fantastiskt fåniga namnet Jojo. 
 
 
Hur många delar av varje ingrediens man ska använda är oklart, men instruktionen lyder: Häll mjölk, nutella, och Likör 43 i en bunke. Mixa. Drick. 
 
Vi åkte till Kungsbacka och gick till Black Pearl, där jag räknade till fyra sysslingar och tre kusiner. Har alla så mycket släkt var de än går eller är det bara jag...? Nu hade jag ju visserligen redan en av sysslingarna och två av kusinerna med mig i sällskapet redan innan vi kom dit, men ändå. 
 
Jag drack ganska sparsamt, men fick ont i magen och mådde illa ändå. Tror det är en del cidersorter som ställer till det för mig ibland. Dumt. För allt annat blir jag ju bara full av. :P Det blev en kul kväll i alla fall, trots att jag satt och led hela vägen hem med min uppblåsta mage...
 
Strax dags att gå till jobbet, fast jag hade ju gärna suttit kvar här i soffan med pyjamas och filtar och film. 
#Blogg100, Dagbok, Film | #Blogg100, Kungsbacka, Nutella, Star Wars | |
#1 - - Mamma:

Var det en svensexa där kanske? Med två av sysslingarna?

Svar: Det stämmer! Den rosa dräkten var dock inte med.
Josefin

#2 - - Linda:

Aha! Jag var på sfibokhandeln idag och där fanns troopers(?) och det var rabatt på böckerna. Nu förstår jag varför :)

#3 - - Linda:

Aha! Jag var på sfibokhandeln idag och där fanns troopers(?) och det var rabatt på böckerna. Nu förstår jag varför :)

Svar: Älskar sf-bokhandeln! Och stormtroopers. :)
Josefin

Upp