It's such a perfect day

Hade inte planerat att vara ett dugg produktiv idag, (inte på hela helgen egentligen) men den icke-planen sprack. Åkte till Frölunda Torg och shoppade lite, och idag blev det faktiskt nästan bara saker jag behövde: en jacka, två temuggar (eftersom jag förstörde min Doctor Who-mugg igår), och lite... grejer. Fina saker ni vet. Som jag absolut ungefär behövde. Ett väldigt väldoftande julte också, som luktar pepparkaka och glögg. Ska testa det imorgon. 
 
Följde med till kusinernas farfar och fick jättegod middag! Och fika. 
 
Hemma har jag slappat med datorn i knät i några timmar, tills jag tog mig i kragen litegrann och bokade flygresa till och från London i November, och betalade alla mina tråkiga räkningar. Nu har jag inga mer jobbiga måsten som flåsar mig i nacken just för tillfället i alla fall. Skönt. 
 
Igår kunde jag ha pyjamas och ligga i soffan nästan hela dagen, bortsett från ett par turer till tvättstugan och en promenad till stallet med tillhörande ponnymys. 
 
Imorgon får jag gå upp halvtidigt och släppa in två små gäster som har lov och vill vara lediga från fritids en extra dag... Och jag hoppas verkligen att stormen inte bryter strömmen under förmiddagen, när de är här, för utan tv och internet finns här inte så mycket som kan roa sexåringar och nioåringar. 
 
Vi får väl spela UNO kanske. Och måla med vattenfärger. 
 
Det kanske vore bra om strömmen gick, ändå. För det där låter ganska mysigt. 
 
Nu dör min dator alldeles strax, och jag tycker klockan är halv ett fast den är halv tolv, så jag får väl kalla det en dag. 
 
 
Dagbok | Doctor Who, Frölunda Torg | |
Upp