...och en del dagar är väldigt långa.

Till exempel den här dagen. Alltså lördagen. Den dagen som till och med blev för lång för sig själv så den drog över på söndagen. Den dagen. 
 
Klockan ringde kvart i sju. Och sju. Och kvart över sju. Jag gick upp till sist och var på jobbet klockan åtta. Jobbade till två, med en ganska kort och tidig rast. Vansinnigt mycket att göra, sjukt mycket kunder. Sådana dagar är det skönt att ha kassatjänst, för då kan man inte göra mycket mer än att blippa varor så snabbt som bandet och kassan tillåter. 
 
På vägen hem åt jag glass. :) 
 
Lunch/middag hemma, och lite tv en stund. Duschade och gjorde mig i ordning för 50-årsfesten, och sen kom Carro och hämtade mig. 
 
Från halv sex på kvällen till halv ett på natten jobbade vi som två små myror nästan konstant, med matuppläggning, disk, städ, disk, disk, och disk. Tiden gick fort, i alla fall, och trots att vi gick varann på nerverna då och då (vilket säkerligen mestadels berodde på våra nerver, eller vad tror du Carro..?) hade vi himlans roligt också. :) Och vi hann äta både mat och tårta. Och dricka cider och Baileys och äta godis. Och få förfrågan om mer jobb... Jösses. 
 
Det var fantastiskt skönt att komma hem och ta av kläderna nu. Längtade efter att plocka ur linserna också, men min linsburk har rymt så jag får stå ut. Äter lite Ballerina innan jag somnar istället, som kompensation. 
#Blogg100, Dagbok, Jobb | #Blogg100 | |
#1 - - Tjatmoster:

Visst är det kul att ibland jobba så hårt och känna att man verkligen gjort nytta?! Kul att ni fick sådan cred för ert Teamwork. Blir det fler gånger? Bra jobbat. Men nu måste du vila och tanka energi. Jag ringer inte i morgon:)

Svar: Ja, absolut! Speciellt när man jobbar hårt med något som man inte gör annars. Nja, jag tror inte det blir fler gånger. Kanske om det är någon nära som vill ha hjälp, men inte hur som helst för vem som helst.
Imorgon blir vilodag! ..och lite shoppingdag. :P
Josefin

Upp