Catching Fire och lite annat.

Vilken härlig dag jag har haft! Jag vaknade visserligen cirka 05:20 och var "pigg" men var inte så sugen på att gå upp då... Lyckades somna om litegrann till slut. Hann både duscha och titta på The Five(ish) Doctors Reboot innan jag behövde gå till tvättstugan, och efter det spenderade jag större delen av dagen i soffan med Doctor Who. Första halvan av säsong sju. Snyftade lite i slutet på både första och "sista" avsnittet. Och på lite fler ställen. Mycket känslor i Who. Om jag har tur så får jag ett paket från amazon om en vecka, med The Day of the Doctor och lite annat som jag beställde för ett par månader sedan. 
 
Jag lagade mat och diskade också, faktiskt. Och målade naglarna. 
 
Halv (...eller snarare kvart i) nio ikväll fick jag äntligen se Hunger Games: Catching Fire! Åh, den var så bra. Nu var det över ett år sedan jag läste boken, men som jag minns den så var filmen en väldigt bra tolkning. Jag märkte någon liten skillnad, men det var ingenting som störde. Under nästan hela filmen satt jag och mådde dåligt för jag visste vad som skulle hända. Längtar redan till nästa film! Tredje boken var ännu hemskare, så det lär bli en stark och jobbig film. 
 
Imorgon: Utflykt till Göteborg, till bland annat The English Shop. :) 
Dagbok, Doctor Who, Film | Catching Fire, Doctor Who, Hunger Games, The Day of the Doctor | |
Upp