Doctor Who: Into the Dalek

(Here be spoilers)
 
Något av det allra bästa i en tv-fantasts liv är när en ny säsong av favoritserien just satt igång. Det är alltid en härlig känsla. Just nu är vi två avsnitt in på åttonde säsongen av Doctor Who (eller typ 34:e, om man räknar med gamla serien och det kan man ju också göra) och det känns så himla underbart. Förra lördagen samlades Whovians världen över på mängder av biografer för att se första avsnittet med Peter Capaldi som Doktorn. Det var givetvis en fantastisk upplevelse av många anledningar, och även om det fanns en hel del att anmärka på tyckte jag att Deep Breath var ett roligt och spännande äventyr, med nya intressanta karaktärer (och en del som jag börjar tröttna på...) som man kanske får se mer av i framtiden. 
 
Igår sändes andra avsnittet, Into the Dalek, och jag har sett det nu ikväll. Och.. jag blev besviken. Det var INGET nytt. Människor (och i det här fallet även Doktorn) krymptes och placerades inuti en fiende, där de blev attackerade av antikroppar. Det är okej att repetera vissa teman, men att kopiera något rakt av på det här sättet bara en och en halv säsong senare, och att dessutom göra det på ett helt fantasilöst sätt, är inte okej.
 
 
 
Clara inuti en Dalek var inte heller så originellt, även om det var på ett helt annat sätt den här gången. 
 
Annars? Kul att äntligen få träffa Danny Pink, som jag tror jag kommer gilla (=ha världens crush på).
 
 
 
Capaldi känns som en bra Doktor, men jag saknar ändå Smith. Det hjälpte dock lite med hans lilla avsked i Deep Breath. Har för övrigt fortfarande inte sett om det, trots att jag haft en hel vecka på mig. Men jag har knappt haft en minut över för mig själv den här veckan, med stall och jobb och minisemester. Mer om det i ett annat inlägg. :)
 
Nåväl. Hoppas på högre kvalitet i nästa avsnitt, som handlar om Robin Hood. Typ. 
Dagbok, Doctor Who, TV | Amy Pond, Arthur Darvill, Clara Oswald, Danny Pink, Deep Breath, Into the Dalek, Jenna Coleman, Karen Gillan, Matt Smith, Peter Capaldi, Rory Williams, Samuel Anderson | |
#1 - - Moster:

Kollade på Sherlock ikväll. Igen, jag blir nästan förvånad själv!

Svar: Sherlock är bra, minsann! :)
Josefin

Upp