Film och förkylning

Förkylning är inte roligt. :( Jag mådde bra i måndags, men igår och idag har jag känt mig hemskt ynklig, till och från. Nässpray och ipren och zyx - I love you. 
 
Har jobbat "i grönsakerna" i två dagar, men eftersom vi är två nu på sommaren så har jag mest bara fixat med beställningar och annat pill som man inte har tid med annars. Det är verkligen skönt att inte behöva stressa (speciellt nu när jag inte är helt bra), men idag var vi så effektiva så vi var flera stycken som verkligen gick och letade efter saker att göra för vi var färdiga med allt. Sällsynta dagar... 
 
När jag kom hem värmde jag lite thaisoppa med kyckling, satte mig i soffan och lät Netflix välja en film åt mig. Första rekommendationen var The Conjuring, som jag läste om på twitter för någon dag sen. Riktigt läskig skulle den vara. Och alltså... det var väldigt längesen jag såg på en skräckfilm, så jag vet inte varför jag valde att titta på den här idag. Den var i alla fall vansinnigt läskig och jag var glad att jag valde att se den medan det var ljust ute... Usch och fy. Tummen upp, i alla fall. 
 
Sen tänkte jag att jag skulle se på något mjukt och gulligt för att återställa balansen i hjärnan lite, men istället valde jag att se på Cube 2: Hypercube. Den första Cube-filmen är ganska dålig men ändå fantastisk, på något sätt. Den här var inte alls lika intressant, men skådespelet var åtminstone lite bättre. Fast det var ingen stor bedrift.. 
 
Och nu är det läggdags. 
Dagbok, Film, Jobb | Cube, The Conjuring | |
Upp