Doctor Who: Listen (och annat)

Det här skulle jag ha skrivit i söndags, men det var lite mycket då... Detta avsnitt var riktigt, riktigt bra. Och läskigt! Det höll Moffat-innan-han-var-headwriter-standard. Kul att få se varför War Doctor valde att ta med The Moment till just den där ladan i The Day of The Doctor. Jag gillar att Danny Pink är lite komplicerad och har mycket i bagaget. Rory var visserligen en av mina favoriter, men bortsett från hans osäkerhet fanns det inte supermycket bakom karaktären. Och Mickey var (åtminstone i början) mest med som någon slags comic relief, som inte ens hade behövts eftersom serien är rolig nog själv. Tummen upp för Mr Pink, alltså. Och för Clara. Och för Doktorn. Men det sticker fortfarande till lite i hjärtat i en tusendels sekund när jag inför varje nytt avsnitt inser att Matt inte är med längre. 
 
Previewen för nästa avsnitt såg lovande ut. Äventyr är alltid roligt! :)
 
---
 
Ska jag prata om valet? Näe, jag vet inte om jag orkar det. Det gick väl ungefär som väntat, även om det var jobbigt att SD ökade så mycket som de gjorde. Sa någon omval, förresten...?
 
Annars? Jag "uppdaterar" programvaran i min telefon. Ca 23 minuter återstår blev ganska snabbt Cirka 1 timme återstår så jag lär få vänta ett tag till. Men jag längtar! iOS8 ser superbra ut, speciellt Hälsa-appen. 
 
Frågan om vilken ny iPhone jag ska byta upp mig till återstår. En del av mig vill förbeställa telefonen så fort det är möjligt, men en lite större del är osäker på om den stora är för stor eller inte, så jag väntar ett par veckor tills jag kan hålla i båda två och känna efter vilken som passar mig bäst. 
 
Har pluggat matte med Carro halva dagen idag, och blev färdig lagom till Vem vet mest. Nu ser jag på Idol, såklart. Och är besviken på att inte Rolf gick vidare igår. Håller tummarna för att han blir juryns wildcard! 
Dagbok, Doctor Who, TV | Arthur Darvill, Clara Oswald, Danny Pink, Doctor Who, Idol, Jenna Coleman, Matt Smith, Mickey Smith, Noel Clarke, Peter Capaldi, Rory Williams, Samuel Anderson, Steven Moffat | |
Upp