Breaking Bad

Hoppsan! Det blev visst ett litet glapp här på några dagar. Det kommer nog inte bli uppdateringar varje dag, så jag tror jag har ett evighetsprojekt på gång här... :) Idag är jag dessutom så fräck att jag mer eller mindre bara kopierar en text från den gamla listan. 
 
Så. Breaking Bad. Fortfarande en av de bästa serierna jag sett. Jämnt hög kvalitet från början till slut. Har genererat en spin off och en uppföljare i form av en film. 
 
Breaking Bad är berättelsen om en helt vanlig amerikansk familjefar som plötsligt började framställa och sälja stora mängder droger för att finansiera sin cancerbehandling och för att kunna ge familjen en säker levnadssituation efter hans död. Den korta versionen; allt går inte smärtfritt. Den långa versionen; se serien! Om inte annat så för att uppleva fantastiskt snygg scenografi och symbolik. 
 
Den ultimata TV-listan (2.0) finns här.
 
Den ultimata TV-listan, TV | Breaking Bad | |
Upp