Vart har Captain Jack tagit vägen?

För han verkade ganska frånvarande i PotC4. Han brukar ju slänga ur sig en hel massa brilljanta och roliga kommentarer, men i den nya filmen kändes det som att manusförfattarna hade sagt: "Äh, fuck it, publiken vill se ett piratfyllo som vinglar omkring, det räcker väl att ge dem det?"
Jag skrattade nästan ingenting under filmens gång, det blev bara några småfniss här och där.
Dessutom var det väldigt förutsägbart hela tiden, trots en massa twistar och sidbyten. Det var lätt att räkna ut vem som inte var under säcken i början, och vem som skulle sätta sig i domarstolen.
Och så hade de lånat lite för mycket från den första filmen i serien. Ett glödande skägg? Ja, det var coolt i ettan. Nu? Inte lika häftigt. Sett det, liksom. Levande döda crewmembers? Häftigt i ettan, med månsken och förbannelse och allt. Nu? Inte lika häftigt, trots att de hade blivit zombifierade.
Och scenen när Jack och "Jack" fäktades uppe bland takbjälkarna..? Gäsp. Hitta på nåt nytt kanske. VI HAR SETT DET FÖRR.
Näe, det här var en besvikelse, tycker jag. Mycket effekter men alldeles för lite känsla.
Jag ser fram emot min andre Captain Jack istället, som kommer tillbaka till TV-världen om ett par veckor, i Torchwood: Miracle Day. :)
För han verkade ganska frånvarande i PotC4. Han brukar ju slänga ur sig en hel massa brilljanta och roliga kommentarer, men i den nya filmen kändes det som att manusförfattarna hade sagt: "Äh, fuck it, publiken vill se ett piratfyllo som vinglar omkring, det räcker väl att ge dem det?"

Jag skrattade nästan ingenting under filmens gång, det blev bara några småfniss här och där.

Dessutom var det väldigt förutsägbart hela tiden, trots en massa twistar och sidbyten. Det var lätt att räkna ut vem som inte var under säcken i början, och vem som skulle sätta sig i domarstolen.

Och så hade de lånat lite för mycket från den första filmen i serien. Ett glödande skägg? Ja, det var coolt i ettan. Nu? Inte lika häftigt. Sett det, liksom. Levande döda crewmembers? Häftigt i ettan, med månsken och förbannelse och allt. Nu? Inte lika häftigt, trots att de hade blivit zombifierade.

Och scenen när Jack och "Jack" fäktades uppe bland takbjälkarna..? Gäsp. Hitta på nåt nytt kanske. VI HAR SETT DET FÖRR.

Näe, det här var en besvikelse, tycker jag. Mycket effekter men alldeles för lite känsla.

Jag ser fram emot min andre Captain Jack istället, som kommer tillbaka till TV-världen om ett par veckor, i Torchwood: Miracle Day. :)
Film | |
Upp