Fina dagar.

Mitt i stressen och kylan och mörkret finns det ändå plats för ljus och skratt. 
 
Idag blev det till exempel ett par timmar på Tullen. Burgare och brownies. Fast inte samtidigt. Och härligt sällskap, framförallt. 
 
Igår var jag på GeKås, och där var faktiskt väldigt lugnt. Trevlig överraskning! Dessutom hittade jag ett gäng billiga BluRayfilmer (fyra för en hundring), och en superfin tunika/klänning från Bondelid för mindre än halva priset. Det lönar sig att kolla i affärerna utanför GeKås också... 
 
Nu har jag sett senaste How I met your mother, och trots att den här säsongen känns utdragen och tråkig så blev jag jätteglad av det här avsnittet. Det var så nära att Ted och mamman faktiskt träffades. Så himla nära. 
 
Jättesnart kommer det nytt Doctor Who, det är bara åtta dagar kvar. Det gör mig också glad! ...och ledsen. För Moffat sa att han kommer krossa våra hjärtan och förstöra julen med det här avsnittet. Fast jag tänkte faktiskt bara fokusera på glada och positiva saker idag, så strunt i det. Det är ju roligt att vi kommer få se mer av Capaldi än bara halva hans ansikte. Förhoppningsvis. 
 
Och så är det inte alls speciellt långt kvar till säsong tre av Sherlock! Åh, vad jag har längtat och väntat och längtat och väntat. Hur gjorde han det? Hur kommer John ta nyheten? Varför har John mustasch? Många saker att fundera över. 
 
Ännu en glädjande tv-nyhet är att tv4 den här veckan visar The Escape Artist "med David Tennant från Broadchurch." Jag hann inte se första avsnittet idag, men det ligger på tv4play i en vecka, som tur är. Jag ska nog hinna med det. 
 
Smådrömmer lite om att smyga iväg till London en helg i januari. Där går två pjäser jag vill se - American Psycho med Matt Smith i huvudrollen, och Coriolanus med Tom Hiddleston och Mark Gatiss. Jag tror inte det finns biljetter kvar till någon av dem, men jag fortsätter drömma ett tag till ändå. Det kostar ju inget. 
 
Tänk att jag kunde skriva ett helt blogginlägg med bara glada och positiva saker! Inte ett enda gnäll. Jag är riktigt imponerad själv. 
Dagbok, Doctor Who, TV | American Psycho, Benedict Cumberbatch, Broadchurch, Coriolanus, David Tennant, Doctor Who, GeKås, How I met your mother, Mark Gatiss, Martin Freeman, Matt Smith, Peter Capaldi, Sherlock, Steven Moffat, The Escape Artist, Tom Hiddleston | |
#1 - - Ulrika:

Det är tur att julen (nästan typ i alla fall) redan är över när DW går så slipper det ju förstöra så mycket i alla fall ;P

Svar: Ja, jo, det har du rätt i. De stackars britterna är ju mitt i firandet när det händer... Jag kommer nog dessutom inte hinna se det förrän på annandagen... Så jag får väl låsa in min mobil nånstans för att undvika spoilers. :/
Josefin

Upp