Humörsvängningsdag.

Mhm. Idag har humöret pendlat, minsann. Startade dagen glad och hyfsat pigg, blev lite tjurig på förmiddagen och var nedstämd till efter lunch. Och efter fikarasten var jag strålande glad (så strålande jag nu kan vara..) och det har faktiskt hållit i sig. Härligt!
 
På lunchrasten läste jag ett par kapitel i The Hobbit, och kom förbi det tråkiga stycket som fick mig att ge upp och lägga boken åt sidan förra gången jag försökte läsa den. Efter att jag startade om från början har det gått mycket lättare, och nu är de i Mirkwood, som jag minns som väldigt bra från första gången jag läste boken för tio år sedan eller så.
 
Kollade ett avsnitt av Being Human när jag kom hem, det enda avsnittet där Mitchell har tvättat hår. Och vet ni vad? Det såg alldeles galet ut. Så jag föredrar honom nog ändå smutsig och äcklig. Japp.
 
Och så har jag, efter några dagars välförtjänt paus, satt igång att översätta säsong sex av Doctor Who. Startade lite lätt och översatte bara fem minuter film. 
 
Precis nu innan jag började skriva det här inlägget såg jag en bild på Stephen King på plats när de filmar Under the Dome som baseras på boken med samma namn och då blev jag ännu gladare för jag gillade verkligen boken och jag hoppas så att serien blir bra! Det måste den nästan bli, med Sean Norris från underbara Breaking Bad i en av rollerna. Som jag kommer hata honom! 
 
Nu är det nog dags att sova alldeles strax. Ska jobba i grönsaksavdelningen imorgon. Har inte gjort det sedan förra tisdagen! Saknar mina grönsaker lite ibland, men jag gillar kassan också. 
 
Sova var det, ja.
 
 
 
 
Dagbok, Doctor Who, Jobb, TV | #Blogg100, Being Human, Breaking Bad, Doctor Who, Stephen King, The Hobbit, Under the Dome | |
#1 - - Anonym:

Och jag som tyckte Mitchell var riktigt stilig där! :P

#2 - - usandin.blogg.se:

Och jag som tyckte Mitchell var riktigt stilig där! :P

Upp