Recap och semester

Vi har vilat ifrån varandra nu ett litet tag, jag och bloggen. Jag har haft så mycket att göra, långa dagar på jobbet, och så har jag sovit vansinnigt dåligt. 
 
Förra lördagen var jag i Göteborg och lyssnade på Håkan Hellström i Slottsskogsvallen. Egentligen var jag för trött för detta, men jag åkte med i alla fall. Vi åt på Flying Scotsman först. God burgare. Och sen åkte vi till en släktings ungdomskompis och drack lite alkohol innan vi gick till konserten. Bakom/runt oss stod ett gäng med lite för fulla 20+are som inte verkade intresserade av Håkan för fem öre. De bakom oss pladdrade konstant om nån kille som var en idiot, och de blev sura om man sa till dem. "Lyssna inte på oss, lyssna på konserten istället!" Jo, jo.. vi hade gärna gjort det.. om vi kunde. Framför oss var deras vänner. De rökte hela tiden och hoppade omkring och var "crazy" typ. Hoppa omkring kan man ju göra. Absolut. Men då kanske man ska ställa sig där andra också beter sig på det viset. Om man bara vill röka och prata kanske det är bättre att placera sig ännu längre bak, där man inte stör någon. 
 
Så jag tröttnade på människor i allmänhet innan det var slut, och åkte hem. 
 
Dagen efter var det dags för den årliga mormor-utflykten. Hon brukar bjuda med oss (hennes döttrar och alla som hör till) på någon typ av aktivitet varje sommar. Förr har det varit guldgrävning, Smögenresa, m.m. Den här gången ville hon ta med oss till Mandy´s Diner i Älvsered
 
Den smidigaste vägen till Älvsered går genom Ullared, så vi bokade förstås in ett par timmar på GeKås också. Jag orkade inte riktigt engagera mig i handlandet, och höll mig borta från klädavdelningarna, så jag var i princip färdig efter 45 minuter. Köpte mest bra-att-ha-saker, och lite filmer (Robin Hood, Contagion, en box med alla säsonger av Black Adder). Moster hittade en uggletröja till mig också, så jag fick köpa kläder utan att ens sätta foten i den avdelningen. Win. 
 
Efter det åkte vi vidare till Mandy's och mötte upp resten av gänget. Dinern var jättefin, där fanns ett par smågrejer som störde illusionen men annars såg det ut precis som man tänker sig att en 50-talsdiner ska se ut. Tyvärr fick vi ett väldigt dåligt bemötande av vår servitör (servitriserna som vi pratade med var dock supertrevliga) så en del av oss lämnade stället med ganska sur känsla i magen. Efteråt har vi fått bra respons på våra klagomål så jag tänker inte gå in på det dåliga här, för de är värda en chans till. Maten var helt okej (självklart åt vi burgare allihop, och en del av oss tog varsin milkshake efter maten) och det var inte speciellt dyrt - så det kan vara värt att boka bord i samband med en GeKås-tripp eller något i den stilen.
 
I övrigt spenderade jag varenda ledig minut av den helgen med boken Introvert av Linus Jonkman, och gjorde inget annat än att hålla med och känna igen mig. 
 
Säsongsavslutningen av Game of Thrones var jobbig, men inte lika jobbig som avsnittet innan. Eller, det vet man väl egentligen inte förrän nästa år, för där var ju en jobbig cliffhanger... 
 
Hann med att kolla klart senaste säsongen av Grey's Anatomy också, och grät som vanligt till sista avsnittet. Fast inte lika mycket som vanligt. Nu har jag ju liksom lärt mig att det alltid är nån som dör, och den här gången var det ingen jättefavorit för min del.
 
Veckan handlade mest om jobb. Långa dagar. Lite möten. Natten till torsdag sov jag dåligt, vaknade mitt i natten och var nervös för jag visste att jag skulle vara tvungen att beställa bröd och det har jag knappt gjort innan. Så när jag kom till jobbet, trött och med en klump i magen, möttes jag istället av beskedet "du måste vara i charken idag, det är jättemånga sjuka" och fick ännu mer ont i magen. För jag har inte varit i charken på hur länge som helst, mer än som inhoppare över en rast för några månader sen. Det gick bra det med dock, jag behövde inte göra några svåra saker. 
 
Nu i lördags var jag bjuden på tjejmiddag hemma hos en kompis som fyllde år. Vi åt massor av god plockmat, drack lite för mycket alkohol, och sen gick vi ut på stan. Vi delade upp oss när vi gick ut, för tre stycken i sällskapet ville dansa till ... sån musik man alltid hör på krogen. Vi två som inte ville det bestämde oss för att gå till Sticky Fingers istället, och kände oss mycket mer bekväma där än vi hade gjort på Yaki Da. Fast alla på Sticky var yngre än oss, och det var ganska lite folk. Konstigt, på en lördag. Vi hade lagom trevligt i alla fall, sen åt vi och jag upptäckte att jag hade missat min pendel och buss hem, så vi tog oss tillbaka hem till värdinnan och intog soffan.
 
Usel natt med dålig sömn, och jag skulle jobba eftermiddagen efter, så vid nio klädde jag på mig och gick ner mot stan. Tryckte i mig en burgare och köpte vatten och cola, och sen satte jag mig på pendeln. Mådde inte ens illa en sekund varken på pendeln eller bussen. Så himla bra. 
 
Och sen jobbade jag mellan två och halv nio, och gnällde hela tiden över hur trött jag var. 
 
Och när vi hade larmat och låst och jag började gå hemåt kände jag mig så himla nöjd ändå. För det var sista arbetspasset på fyra veckor. Ja, det är sant. Jag har semester. Det har liksom inte riktigt gått in ännu. Jag har min första dag idag, men jag är ju ändå alltid ledig på måndagar så det känns inte konstigt än. 
 
Nu väntar jag på att nyaste True Blood ska läggas upp på HBO Nordic, och sen ska jag kanske åka till Varberg i eftermiddag. Bortsett från det har jag inga planer alls på fyra veckor. Och det är så sjukt skönt. 
Dagbok, Film, Jobb, Musik, TV | Black Adder, Contagion, Game of Thrones, GeKås, Grey's Anatomy, HBO Nordic, Håkan Hellström, Introvert, Linus Jonkman, Mandy's Diner, Robin Hood, Semester, Sticky Fingers, True Blood | |
Upp