Ohelgig helg.

Oj, vilken helg! Inte speciellt helgig. Igår jobbade jag till klockan två, och fick stå i spelet nästan hela tiden. Jobbigt, men kul. Handlade lite slarvmat (chips, till exempel) och gick hem. Satte på mig pyjamas, åt, och kollade på The Dark Knight Rises. Strax före fem fick jag byta om till ordentliga kläder igen och göra mig i ordning, för att gå på 60-årskalas. Mycket mat, mycket prat. Åkte hem ganska tidigt, och då var det folk här hemma. Tog ett glas vin och spelade lite Uno, och ett glas till när vi började spela TP. Kanske att det var ett glas till. Det kändes så i morse i alla fall. 
 
Idag skulle jag egentligen börjat jobba klockan två, men blev ombedd att komma vid tio istället. I söndagslön räknat blir det åtta timmar extra. Gött! Men det var ganska ogött att gå upp. Och att jobba. För jag var jättetrött. Jättejättetrött. 
 
Till slut var det dags att stänga i alla fall. Äntligen. Då hade det slutat regna också, så det var ganska fint när jag gick hem. Tittade på Sunes sommar och åt goda knäckemackor till kvällsmat. 
 
Imorgon är det måndag. Då får man inte äta godis. Om man inte fyller år. Om man fyller år får man ha en extra fuskdag. 
#Blogg100, Dagbok, Film, Jobb, TV | #Blogg100, Batman, Sunes Sommar, The Dark Knight Rises | |
Upp