Bokningar och biljetter

Det är så mysigt (och viktigt) att ha saker att se fram emot!
 
Under våren och början av sommaren längtade jag stenhårt efter semestern, men den är ju över nu. I slutet av augusti ska jag till High Chaparall med familjen, vilket har varit bokat och bestämt sedan länge. Kul, men inget jag verkligen längtar efter med hela kroppen. 
 
Så. De senaste dagarna har jag lyckats boka in två superroliga saker framöver, som jag verkligen, verkligen, verkligen ser fram emot. Nästa helg startar säsong 8 av Doctor Who, och första avsnittet (Deep Breath) visas på bio runtom i världen. Bio Roy i Göteborg är en av biograferna där det visas, och jag ska dit och titta! :D Tillsammans med kusin Isak, och Ulrika som jag har känt hur länge som helst men aldrig träffat (bortsett från när vi bodde grannar och sprang på varann på parkeringen en gång). Så himla kul! 
 
Ännu roligare: LONDON! :D 
 
Vi har drömt och planerat och spanat på flyg och hotell, och idag fick vi äntligen besked om att vi kunde få ledigt, allihop. Vi möttes efter jobbet ikväll, över ett paket knäckebröd och en flaska cola zero, med passen i högsta hugg, och bokade "samma" resa som vi gjorde för två år sedan. Samma flighter, samma dagar, samma hotell. Bara lite annat folk. 
 
För två år sedan var jag där med två kompisar (Carro och Lovisa), och vi bestämde redan innan att ingen skulle vara ensam ens en sekund utanför hotellet. Så vi hade inget annat val än att göra allt tillsammans. För det mesta var det inga problem, men eftersom jag inte gillade samma saker som de andra blev jag lite uttråkad av all shopping, och de tyckte inte det var superintressant att gå omkring på (underbara) Forbidden Planet heller. 
 
Förra året var jag ju helt ensam. Så den här gången tänker jag att de andra ska få shoppa så mycket de vill utan att jag ska sucka och himla med ögonen för att jag inte fattar grejen med märkeskläder och -väskor och så vidare. :P Jag kan åka iväg på egna utfykter istället. :) Till exempel ska jag försöka ta mig till The Who Shop den här gången, och Sherlock Holmes-museet på 221b Baker street. :) Dessutom skulle det vara superintressant att gå till Science Museum
 
Men jag kommer ju såklart inte vara ute på vift hela tiden, lite måste jag ju ändå umgås med Carro och Johanna och Emelie och Linnéa. 
 
:)
Dagbok, Doctor Who, Resa | 221b Baker Street, Bio Roy, Deep Breath, Doctor Who, Forbidden Planet, London, Science Museum, Sherlock Holmes, The Who Shop | |
#1 - - Ulrika:

Åh vad roligt med London! :)
Och nu börjar det ju faktiskt närma sig till Deep Breath! Så kul!

Svar: En vecka till det ena, tre månader till det andra... :)
Josefin

#2 - - Tjatmoster:

Kul!!😄😄

Upp