Förberedelser

Nästa onsdag åker vi till Bråvalla. Det känns SÅ himla kul, och så fantastiskt skönt att få en minisemester innan min egen semester. 
 
Bråvalla är en kontantlös festival, så istället för att använda kontanter och kort får man betala med sitt festivalarmband som man laddar med pengar i förväg. Jag har registrerat mig och laddat. Check!
 
Mobilen laddar man med en bärbar laddare som man får byta en gång om dagen, och jag har just bokat min. Check!
 
PLACEBO SPELAR PÅ FESTIVALEN OCH DET ÄR SÅ SJUKT BRA! :D Under mina mer festivalaktiva år brukade jag säga att de tre banden jag allra helst ville se live var Muse, Silverchair, och Placebo. Muse kollade jag på första gången jag var i Arvika och det var en av de bästa spelningarna jag varit på. Silverchair finns inte längre, så dem har jag gett upp hoppet om. :( Placebo hade jag också slutat hoppas på, men igår kollade jag igenom spelschemat lite sådär casual och såg att de är med..!?!?!!?! Blev så glad! :) Lyssnar in mig på dem igen. Check!
 
Har (åtminstone i teorin) fixat tält. Check!
 
Laddat hem biljetterna men inte skrivit ut dem. Halvcheck. 
 
Bokat festivalplaneringsmöte på tisdag, laddat hem appen, börjat peppa. CHECK!
 
---
 
Orelaterat:
 
Jag såg på X-men: First class idag före jobbet. Michael Fassbender alltså... Yum. Och James McAvoy. Filmen var bra, men jag hade gärna sett mer av när Erik och Charles rekryterade mutanter. Hade lätt kunnat se en hel serie på det temat... Det kändes att det var väldigt länge sedan jag såg de "gamla" filmerna, så när jag kom hem från jobbet igen kollade jag på den första. Halle Berry är... inte den största talangen i Hollywood. 
 
Har haft fuskvecka sedan i onsdags kväll. Imorgon är sista dagen. Jag längtar till måndag och nyttigare mat... Det är ett så himla dumt beteende att trycka i sig skräpmat och godis när man mår dåligt av det och känner att hela kroppen (utom möjligtvis tungan) hatar det. Sedan blir det ju förstås fusk igen på Bråvalla... Och kanske lite när jag har semester. Det får bli en hård och smal höst, ser det ut som.
 
Imorgon är det jobb igen, så det är väl lika bra att jag går och lägger mig nu. 
Dagbok, Film, Musik, Resa | Brian Molko, Bråvalla, Bråvallafestivalen, Halle Berry, James McAvoy, Michael Fassbender, Muse, Placebo, Silverchair, X-Men | |
#1 - - Mamma:

Nu är det ju nästa onsdag...får man nån uppdatering?

Upp