Nu börjar det...

Nu har sommargästerna kommit. Det märks på jobbet. Mängder av folk jag inte känner igen, och mängder av folk som får mig att tänka "Åh, just det, den där personen har jag ju inte sett på ett halvår!" Och om vädret fortsätter vara fint så kommer det komma fler och fler varje helg. 
 
Ganska bra dag på jobbet, tycker jag nog. Jag kände mig lite ur balans i morse, men jag vågar inte riktigt skylla på bakfylla med tanke på hur lite jag drack igår. För det bådar ju i så fall verkligen inte gott inför lördag... Då blir det mer än två cider. Jag och Johanna spånade lite på nutelladrinkar, så jag kanske eventuellt försöker mig på något sådant. Typ Likör 43 med mjölk och nutella. Skulle kunna bli sjukt gott. 
 
Har varit ute på slingan en stund nu. Tror faktiskt att jag ska kunna öka hyfsat lagom mycket varje gång nu fram till nästa måndag när Vårruset är, så jag klarar att springa hela vägen runt. Jag har verkligen pinsamt dålig grundkondition... Och så är jag hemskt irriterad på mina träningströjor som inte alls är utformade efter min kropp. Behöver nog något nytt, som är lite mer luftigt och pösigt så det inte glider upp och samlas i en bulle i höjd med naveln. 
 
Kanske sova lite? Jobb imorgon. Och lördag och söndag. Ledig måndag. Sen jobb tisdag-fredag. Åtta jobbdagar på nio dagar. Mitt tuffaste pass. Och när det är slut är det plötsligt min lediga helg igen. Så kan det gå!
#Blogg100, Dagbok, Jobb | #Blogg100 | |
Upp